作者:Bart   翻譯:Gabriel Chiang (江鴻漸)

其實加入FormosaFitness之前,我並不常在健身房走動,所以剛開始對於重量訓練的成效我抱持著諸多疑慮,再加上,對於台灣許多健身房的教練課程的素質也不太有信心。(無意冒犯,但這確實是我先前接觸與打聽過後的觀感…) 在四十過半的年紀,我對於背部與臀部的傷痛並不陌生,因此也相當擔心再把自己弄傷。

而今,我在FormsoaFitness進行肌力與體能的相關訓練已經半年有餘,不僅前述的兩項擔憂都煙消雲散,並相當享受這段過程,因此撰文與各位分享我的經歷。FF的老闆Dave在教練養成方面做得相當成功,因為這裡的教練們都相當稱職而敬業,我的個人教練Gabriel總是不厭其煩的向我解說與展示各項訓練動作,並確保我能正確執行它們,指導時也能在(具建設性的)批評與鼓勵找到良好的平衡,甚至他似乎比我還關心我背部傷痛的困擾。

這裡的教練群都相當樂於為會員們服務,即使是非授課時間,也不吝於花時間為你指點一二。在FormosaFitness,你不會有那種「噢,這傢伙只關心我的荷包!」的感覺。從事肌力訓練六個多月,如今我對各項動作的操作的更加有信心,重量數據也持續而穩定的進步。紀錄這些訓練過程,並嘗試自我挑戰以打破個人紀錄,實在充滿無窮樂趣。

我從訓練中獲得極大的好處,尤其是核心肌群的強化幫助我改善過往不良的身體姿勢,並且背部與臀部的長期困擾也獲得緩解,而我預期它們將會變得更加強壯。FormosaFitness是一家設備齊全、環境舒適而友善的訓練場地,如果你正在尋找這樣一個地方來進行紮實的肌力訓練,相信我,你不會失望的!

原文:

I'm really enjoying doing weight training and other fitness exercises at Formosa Fitness. I hadn't spent much time in a gym before, so I had a few concerns beforehand about how it might work out. I didn't have very high expectations about the quality of personal training to be found at a Taiwanese gym (no offense...). Also, in my mid-40's and having had my share of back and hip pain, I was pretty nervous about doing myself an injury.

I have been going to the Xindian location for about 6 months now and both these concerns have been well laid to rest. Dave has done a great job in training his trainers, they really know their stuff and go about their work in a professional manner. My PT (Gabriel) takes a lot of trouble to explain everything clearly and make sure I'm doing all the various moves and lifts with correct form. He always hits the sweet spot between (constructive) criticism and encouragement, and seems more concerned than I am that I won't hurt my back!

All the staff always seem available and happy to give you their time as they can, even when you're not having a paid lesson- you never get the feeling FF is interested in your $$$ and not much else. Now that I'm more comfortable with the moves, my weights on the various lifts are going up regularly- it's a lot of fun charting my progress, challenging myself and and breaking my own records regularly!

I've gained huge benefits from the increase in core muscle strength- a big improvement in posture, and the back and hip pain are almost a thing of the past. I'm expecting it'll just keep getting better as time goes by! Formosa Fitness is a well equipped, comfortable and friendly place- if looking for somewhere to better yourself with some serious strength training, you won't be disappointed.

arrow
arrow
    全站熱搜

    福爾摩沙體能中心 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()